sunnuntai 12. heinäkuuta 2015

Tulosten jälkeen

Tässä postauksessa kertaan hieman kuluneen viikon tapahtumia ja mitä opiskelupaikan saamisen jälkeen on pitänyt tehdä.

Kun katsoin Opintopolusta lopulliset tulokset ja näin tulleeni hyväksytyksi Jyväskylän yliopistoon kemian alalle, siitä hetkestä alkoi tietynlainen "uusi vaihe". Olin kyseisellä hetkellä töissä, mutta kun muutama tunti sen jälkeen pääsin kotiin, niin ensimmäinen asia oli asunnon etsintä ja lukuisten asuntohakemusten täyttö. Olin jo aiemmin katsonut ja kirjoittanut ylös esimerkiksi ne kohteet, joihin aion KOASin kautta jättää hakemuksen. Tein soluasunto-, soluyksiö- ja yksiöhakemukset KOASille heti saman päivän aikana.

Seuraavana päivänä hain asuntoa Kortepohjan ylioppilaskylästä ja lukuisilta vuokrafirmoilta. Jyväskylässä kuitenkin etenkin yksiöiden vuokrat on sen verran korkeita, että yksityisiltä markkinoilta yksiön vuokraaminen on lähes mahdottomuus opiskelijalle, joka ei käy töissä tai saa vanhemmiltaa merkittävää taloudellista tukea. 

Asuntohakemuksien jälkeen oli lukuisten työhakemusten vuoro. Työhakemuksia olen kuluneen viikon aikana tehnyt arviolta ainakin 20. En edes muista kaikkia paikkoja joihin olen jo hakenut. Olen näpytellyt avoimia hakemuksia, lähetellyt sähköposteja esim. kauppojen myymäläpäälliköille ja täyttänyt/kirjoittanut hakemuksia avoimiin työpaikkoihin. Tavoitteena on siis saada työpaikka opiskelujen oheen. 

Tällä hetkellä olen onneksi jo siinä onnellisessa asemassa, että olen saanut kämpän eli mulla on yksi stressin aihe vähemmän. Lähipäivinä on tarkoitus tehdä päiväreissu Haaparannan Ikeaan ja käydä ostamassa vielä puuttuvia huonekaluja, keittiötarvikkeita ja tekstiilejä. Tavaroiden muutto olisi tarkoitus toteuttaa elokuun puolen välin kieppeillä ja itse lähden pysyvästi Jyväskylään tämän hetkisen työsopimuksen loputtua, elokuun viimeisellä viikolla. Siitä alkaa täysin uusi elämä täysin uudessa ympäristössä. Saa nähdä mitä tuleva vuosi tuo tullessaan!

PS. Aiempaan postaukseen liittyen: Aika moni on toivonut minun jatkavan bloggaamista myös ensi keväänä. Haluatteko lukea postauksia pelkästään lääkikseen hakemiseen liittyen vai haluatteko kuulla jo syksyllä kemian alan yliopisto-opiskelusta?

KUVA: WEHEARTIT.COM


2 kommenttia:

  1. Kemian opiskelujututkin kiinnostavat. Sinulla on muutenkin mukava tyyli kirjoittaa :)

    VastaaPoista
  2. Olen samaa mieltä yllä kirjoittavan anonyymin kanssa! :)

    VastaaPoista

Kysymyksiä, toiveita, ideoita..?