perjantai 4. huhtikuuta 2014

Valmennuskurssit

Valmennuskurssit joilla käyn ovat kaikki nyt alkaneet, joten ajattelin kertoa jotain niistä. Ne ovat siis Merikosken lukion ilmaisia(ilmaisia lukiolaisille, muille ne taitavat maksaa jonkin verran) valmennuskursseja. Kursseja on kemiasta, biologiasta ja fysiikasta ja itse on voinut valita mille niistä osallistuu. Itse käyn kaikkia, sillä vaikka kirjoitin fysiikan nyt keväällä, olen sitä mieltä että fysiikan kurssilla käyminen auttaa lukemisessa ja siellä voi kysyä apua, jos jokin tehtävä ei onnistu. Lisäksi näillä kursseilla tehdään lähinnä vain tehtäviä, joten voin kotona keskittyä lukemiseen ja tunneilla sitten tehdä tehtäviä. Kemiassa ja fysiikassa kun laskurutiini on ehkä kaikkein tärkeintä. Kemian ja bilsan kurssit ovat kokonaisia eli tunteja on 16-18 kpl ja niistä saa kurssimerkinnät, kun fysiikka on vain puolikas kurssi, joten sitä on vain kerran viikossa. Tunnit sijoittuvat pääosin 9.30 ja 15.00 välille ja niitä saattaa olla minä päivinä mihin tahansa aikaan vain. Siksi olenkin tehnyt tuollaisen "viikkojärjestyksen", johon on merkattu kyseisen viikon kaikkien tuntien ajankohdat. Ensi viikollakin tunteja on joka päivä, kun taas jollakin viikolla niitä on vain kolmena päivänä. Kurssit kestävät toukokuun puoleen väliin ja loppuvat pääosin pääsykoetta edeltävällä viikolla. Näiden ensimmäisten tuntien perusteella olen kyllä todella tyytyväinen, että päätin mennä noille kursseille vaikka joudunkin ajamaan joka päivä yhteensä 30 kilsaa autolla kotoa koululle ja koululta kotiin. 




2 kommenttia:

  1. Moikka!

    Löysin pari päivää sitten tän sun blogin ja tätä on kyllä tosi mukava lukea. Itsekin oon tänä hakemassa lääkiseen. Sä oot visiin hakemassa Kuopioon? Mä ajattelin hakea joko Kuopioon tai Ouluun, kun niihin on yleensä ollut helpointa päästä. Päädyin lopulta Ouluun, ku aattelin, että tuo Kuopion aloituspaikkojen nousu voi houkutella aika monen hakemaan Kuopioon ja niinhän siinä taisi vähän käydä. Eli ihan tyytyväinen oon omaan valintaani, vaikka oon kyllä kuullu Kuopiosta Oulua enemmän positiivista.

    Mutta siis jään innolla odottamaan sun seuraavia postauksia :)

    -K

    VastaaPoista
  2. Heii!

    Oi kiva, että löysit! Joo hain Kuopioon ja niinhän tuo vähän näytti, että parilla sadalla lisääntyi hakijamäärät aiemmasta tuon kasvaneen sisäänottomäärän takia! Mä mietin kanssa juuri Oulun ja Kuopion välillä ja olenkin ihan tyytyväinen että hain Kuopioon koska viime aikoina Oulun lääkiksestä oon kuullut juttuja, että siellä olisi resurssipulaa opettajista jne.

    Mutta mukava kuulla, että jäät lukemaan blogiani ja tsemppiä sulle pääsykokeisiin! :)

    VastaaPoista

Kysymyksiä, toiveita, ideoita..?